Képzési cél
Mi az imázs és az imázskommunikáció? Mi a szerepe a sikeres kommunikációnak egy szervezet sikerében? Hogy függ össze az imázs és a belső kommunikáció? Hogyan befolyásolja-e a szervezeti identitás egy szervezet külső és belső kommunikációját? Mi az identitás? Hogyan függ össze a személyes-, csoport- és területi identitás? Milyen identitásépítési tevékenységeket láthatunk ezeken a szinteken és hogyan elemezhetjük ezeket? Az elemzési eredményeket hogyan használhatjuk sikeres gyakorlati tevékenységünkben? Mit jelent a stratégiai kommunikációtervezés és –menedzsment? Hogyan működik a vállalati marketingkampány-tervezés? Milyen tárgyalás- és prezentációtechnikai módszereket érdemes elsajátítani a kommunikációs szektorban?
A specializáció célja, hogy az identitás és imázs kommunikációs előkészítésének, kialakításának és fenntartásának elméleti alapjait, illetve gyakorlati fogásait adja át a hallgatóknak esettanulmányokon és gyakorlati munkákon keresztül.
Témakörök
- Tér, kultúra, turizmus
- Imázs, identitás és új média
- Szervezeti kommunikáció és identitás
- Prezentációs gyakorlat 1: Írástechnika
- Prezentációs gyakorlat 2: Előadás- és tárgyalástechnika
- Fogyasztáselmélet, vásárlói magatartás
- Imázsépítés és történeti tudat
- Stratégiai kommunikációtervezés
- Kritikai kultúrakutatás
- Muzeológia, kommunikáció, kulturális trendek
Szakirányt vezető oktató
Prof. Dr. Pusztai Bertalan
tanszékvezető
Elérhetőség
E-mail: bpusztai@media.u-szeged.hu